Obowiązek zgłoszenia zbioru danych osobowych do rejestracji Generalnemu Inspektorowi Ochrony Danych Osobowych (GIODO) ciąży na administratorze danych, czyli podmiocie decydującym o celach i środkach przetwarzania danych osobowych.
Zgłoszenie zbioru danych osobowych do rejestracji Generalnemu Inspektorowi Ochrony Danych Osobowych (GIODO) stanowi regułę określoną w art. 40 ustawy o ochronie danych osobowych. Zgłoszeniu podlegają takie usystematyzowane zestawy danych, które są zbiorami danych osobowych w rozumieniu art. 7 pkt 1 ustawy o ochronie danych osobowych.
Czy posiadając kilka oddziałów, trzeba dokonywać oddzielnego zgłoszenia w GIODO dla każdego z nich?
Oddział firmy nie stanowi samodzielnego podmiotu prawnego, więc nie może samodzielnie decydować o celach i środkach przetwarzania danych osobowych.
Liczba oddziałów nie ma znaczenia – zawsze dokonuje się tylko jednego zgłoszenia. Podobnie jeśli chodzi o otwarcie nowego oddziału, nie trzeba będzie w żaden sposób go dodatkowo rejestrować.
Administratorem danych osobowych w opisywanym przez Pana przypadku będzie sama firma.
Podsumowanie
Każdy podmiot niezależnie od ilości posiadanych oddziałów (spółek) rejestracja w GIODO odbywa jest tylko raz.
Jeżeli wszystko działa w ramach jednej działalności gospodarczej, wówczas wystarczy stworzyć jeden komplet dokumentacji – Firma będzie jednym administratorem danych.